Praktyczna grafika z CorelDraw - kurs podstawowy

Kategoria Informatyka i telekomunikacja/ Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
Sposób dofinansowania

 

wsparcie dla osób indywidualnych, wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników

Forma prowadzenia usługi

 

zdalna w czasie rzeczywistym

   
Grupa docelowa usługi

Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi programu CorelDraw. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje),  nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem CorelDraw, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w  tym zakresie.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Kariera i Łap Skilla.

Cel

Cel edukacyjny:
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia projektów graficznych z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej lub do druku.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

  • omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej,
  • omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu,
  • dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu,
  • omawia podstawowe możliwości programów graficznych,
  • instaluje wybrane oprogramowanie i ustawić swoje preferencje,
  • omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika
  • omawia elementy interfejsu i posługuje się narzędziami dostępnymi w programie,
  • tworzy, modyfikuje i grupuje rożne obiekty,
  • planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw,
  • pracuje z krzywymi,
  • stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem,
  • stosuje  różne rodzaje tekstu, dobiera optymalnie efekty,
  • pracuje i modyfikuje mapy bitowe,
  • wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banery reklamowe,
  • w kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się

Uczestnik potwierdza uzyskane efekty przystępując do pre i post testu, a także wewnętrzego zaliczenia, w trakcie którego samodzielnie wykonuje zadany temat graficzny - baner, ulotkę lub wizytówkę.

Kwalifikacje

Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.

Program

Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą nauczyć się od podstaw programu graficznego CorelDraw. 

Program zajęć:

  1. omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy, 
  2. omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie, 
  3. omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk,
  4. właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu,
  5. poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki,
  6. instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym,
  7. poznanie podstaw pracy zdalnej w zawodzie grafika, m.in. komunikacji przez wybrane komunikatory, przesyłania plików przy pomocy ftp-a,
  8. Interfejs: podstawy interfejsu, paski, okna, okna dokowane, skróty, personalizacja interfejsu, opcje widoku, układ strony, prowadnice i przyciąganie, menedżer obiektów i symboli, 
  9. Warstwy: stosowanie warstw,
  10. Obiekty: tworzenie prostych obiektów, inteligentne rysowanie, kształty dokładne, tworzenie linii,
  11. Praca na obiektach: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, zrób krok i powtórz, rozmieszczanie obiektów, symbole,
  12. Narzędzia do modyfikacji obiektów: szybkie kadrowanie, nóż i gumka, pędzel rozmazujący i chropowaty, perspektywa, 
  13. Krzywe: narzędzie kształt, zamiana na krzywe, krzywe Béziera, kształtowanie. – tworzenie logotypów,
  14. Kolory: wypełnienie, kontur, narzędzie pipeta, inteligentne wypełnienie,
  15. Efekty: soczewka, faza,
  16. Tekst: ozdobny, akapitowy, na ścieżce, formatowanie znaków, podział tekstu na kolumny,
  17. Pierwszy projekt – wizytówka: standardy, przygotowanie środowiska pracy zaprojektowanie własnej wizytówki, 
  18. Narzędzia do pracy z mapami bitowymi: podstawy, kadrowanie, efekty, przycinanie fotografii do wybranych kształtów, krawędzie i ramy, barwienie fotografii i jej fragmentów, korekta ostrości i oświetlenia fotografii, 
  19. Interakcja: wypełnienie, metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, głębia, przezroczystość,
  20. Drukowanie: drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów, Przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu,
  21. Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru, tworzenie logotypu,
  22. Ulotka i plakat: rozmiary, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki, przygotowanie ulotki do wysyłki do drukarni, 
  23. Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów,
  24. Projekty okolicznościowe: tworzenie przycisku na stronę internetową, kartka na walentynki, zaproszenia na ślub  itp.
Warunki uczestnictwa

Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Uczestnik wypełnia pre i post-test, a w ramach zaliczenia wykonuje projekt graficzny zadany przez prowadzącego zajęcia.

Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.

Warunki techniczne

Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:

  1. szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
  2. minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: procesor dwurdzeniowy, minimum 4 GB RAM,
  3. minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik – 2 Mb/s, 
  4. niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7/8/10, przeglądarka internetowa. 5. zainstalowany program CorelDraw w wersji min. X5, wskazana X7.

W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on musi dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.


Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.


Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.


Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.

Informacje dodatkowe

Informacje o materiałach dla uczestników usługi:
Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały do ćwiczeń wraz z krótką instrukcją. 


All rights Reserved.